Ułatwienia dostępu

Wymiary uważności!

C:\Users\Dyrektor\Downloads\Logo- projekt (1).png

„Wymiary uważności! - projekt wsparcia uczniów, nauczycieli i rodziców dwóch szkół podstawowych w Giżycku”. Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi priorytetowej: FEWM.06.03 – Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur.

 

Hejt – jak chronić nasze dzieci?

W ramach Zadania 2 – Uważna szkoła oraz Zadania 4 – Edukacja włączająca w SP3, czyli uważne wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, pan Mateusz Piotrowski przeprowadził 24 lutego dla uczniów a 27 lutego dla rodziców szkolenie na temat „Hejt – jak chronić nasze dzieci?”. Uczestnicy spotkań dowiedzieli się m.in. dlaczego dzieci hejtują, kto najczęściej pada ofiarą hejtu, jak uczyć dzieci kultury w internecie. Uczniowie podczas spotkań odgrywali też scenki wcielając się w role hejtera, ofiary hejtu oraz osoby wspierającej. 

 

 

IMG 20250224 WA0015IMG 20250227 172143

IMG 20250225 WA0057

 20250227 172604IMG 20250225 WA0053IMG 20250224 WA0015IMG 20250224 WA0040

Uważnie z naturą cz. I

W ramach Zadania 2 „Uważna szkoła” projektu ponad 80 uczniów naszej szkoły wzięło w zajęciach „Uważnie z naturą”.  Warsztaty odbyły się 3 i 4 marca 2025r. w Gwarku.

Trener prowadzący zajęcia:  Katarzyna Dobrzyn-oceanograf, obserwatorka ssaków morskich, obserwator powiązań ekologicznych występujących w różnych ekosystemach w tym w leśnych, praktykuje uważność od 15 lat, zajmuje się różnymi aktywnościami, m.in. tkactwo, ratownictwo morskie.

Nad całością czuwali nauczyciele SP3 pod kierunkiem pani Agnieszki Jankowskiej-Zieja.

W trakcie zajęć realizowanych metodą out door uczniowie:

⮚  Zapoznali się z pojęciem uważności oraz rolą jaką może odgrywać w życiu każdego z nich

⮚  Nauczyli się kilku podstawowych ćwiczeń rozwijających uważność 

⮚  Wypróbowali sposoby na ćwiczenie uważności na łonie natury (las, plaża przy jeziorze)

⮚  Dowiedzieli się jakie znaczenie odgrywa przyroda w ich życiu

⮚  Nauczyli się dopatrywać powiązań występujących w przyrodzie między poszczególnymi organizmami

⮚  Nauczyli się uważniej obserwować otaczającą przyrodę- wybrane ekosystemy i dostrzegać w nich to, na co wcześniej nie zwracali uwagi, a co również rozwija ich świadomość i wiedzę nt. otaczającego świata

⮚  Wyszukiwali ciekawostki i nietypowe obiekty na łonie przyrody, stawiali pytania w oparciu o nie

⮚  Dostrzegli ogromne znaczenie niektórych organizmów na życie całych ekosystemów (matki drzewa, grzyby)

IMG 20250304 WA0293IMG 20250304 WA0196IMG 20250304 WA024720250303 093123IMG 20250303 WA030820250304 09383220250303 092316IMG 20250304 WA0211

 DLACZEGO NASZE MÓZGI NIE LUBIĄ CHODZIĆ DO SZKOŁY

SZKOLENIE DLA NAUCZYCIELI Z NEUROBIOLOGIEM PROF. KACZMARZYKIEM

 

Jak stres wpływa na organizm człowieka?- tego dowiedzieli się nauczyciele i Rodzice na spotkaniu z lekarzem neurologiem Panem Piotrem Białaszem, zorganizowanym w ramach realizowanego przez Szkołę Podstawową nr 3, Projektu Unijnego „Wymiary Uważności”. 

Dr Białasz w przystępny sposób przybliżył definicję stresu. 

Opisał jego fizjologiczne, psychiczne, emocjonalne i społeczne następstwa. 

Powiedział o tym, że stres ma dwa oblicza: pozytywne (motywuje do działania, pobudza kreatywność i pomaga w osiąganiu celów) oraz negatywne (długotrwały stres jest m.in. przyczyną wielu chorób, obniża odporność, może prowadzić do depresji, zaburzeń w relacjach społecznych, obniżenia wyników w nauce).

Dowiedzieliśmy się również, jak możemy pomagać w takich okolicznościach dzieciom i młodzieży. Wskazane są więc na pewno:

  • Rozmowy, w czasie których dzieci dzielą się swoimi uczuciami i emocjami. Ważne jest, aby czuły, że mogą swobodnie mówić o tym, co je niepokoi.
  • Stosowanie różnych technik relaksacyjnych (techniki oddechowe, uważność).
  • Aktywność fizyczna (regularna - zmniejsza poziomu stresu i poprawia samopoczucie).
  • Zachęcanie do zdrowego stylu życia. Właściwe odżywianie, odpowiednia ilość snu i unikanie używek to kluczowe elementy, które wspierają organizm w radzeniu sobie ze stresem.
  • Wsparcie profesjonalne. Jeśli zauważymy, że nasze dziecko boryka się z przewlekłym stresem lub objawami depresji, warto rozważyć konsultację ze specjalistą.

 

Podczas prelekcji padło wiele interesujących informacji, które warto wziąć ze sobą na dłużej, bo na pewno pozwolą nam poprawić jakość życia własnego i naszych najmłodszych. 

           

W ramach Zadania 2 „Uważna szkoła” projektu ponad 80 uczniów naszej szkoły kolejny raz wzięło udział

w zajęciach „Uważnie z naturą”. 

Warsztaty odbyły się tym razem w Multimedialnym Centrum Żeglarstwa i Ekologii- Memuak w Sztynorcie,

26 i 27 marca 2025r. 

 

Trenerami prowadzącymi warsztaty i zajęcia byli: 

  • Roma Janiszewska- artysta plastyk,  pedagog sztuki, certyfikowany instruktor rzemiosła artystycznego. Zajmuje się malarstwem i tkaniną.
  • Anna Trzpil-Zagórska- projektantka graficzna i ilustratorka, od czterech lat mieszka i pracuje w małej wsi na granicy Warmii i Mazur. Uczestniczka wystaw zbiorowych w kraju i za granicą, laureatka nagród i wyróżnień w konkursach ilustratorskich. 
  • Michał Waręgowski- opiekun ekspozycji muzeum, przewodnik

 

W trakcie zajęć realizowanych metodą out door uczniowie:

 dowiedzieli się:

  • Dlaczego widzimy kolory? I jak wpływają na nas barwy?
  • Jak zieleń i błękit wpływają na nasze samopoczucie?
  • Jak widok horyzontu pomaga w zachowaniu harmonii i równowagi? 
  • Jak tworzy się głębię obrazu poprzez perspektywę barwną i powietrzną.
  • Jakie są techniki minimalizacji odpadów w trakcie działań twórczych.

 

  • Pracowali z naturalnymi pigmentami i bezpiecznymi dla środowiska spoiwami.
  • Tworzyli pejzaże na płótnie i grafiki na papierze A3 metodą sitodruku.
  • Kolorowali i nadawali głębię pracom poprzez technikę tapowania i malowania.
  • Projektowali i tworzyli pocztówki z motywami roślinnymi. 
  • Poznali właściwości prozdrowotnych roślin domowych.
  • Prowadzeni przez nauczycieli praktykowali uważność w czasie przerw.
  • Poznali skarby natury Krainy Wielkich Jezior i zapoznali się z działalnością człowieka, w tym obszarze. Zwracając uwagę na konsekwencje- dobre i złe. 
  •      

     

        

 

„Finansowe roz(g)rywki”

 

W czwartek 3 kwietnia 2025r. uczniowie klas V-VIII wzięli udział w warsztatach z zakresu edukacji finansowej "Finansowe roz(g)rywki".

❑ Zakres tematyczny - wiedza przekazywana w 5 krokach - 5 stoisk/ 5 obszarów tematycznych:
1. Pieniądz, płatności, cyberbezpieczeństwo
2. Popyt, podaż, cena
3. Reklama i jej wpływ na decyzje zakupowe
4. Kredyt, pożyczka
5. Oszczędności, odsetki

   

 

     

 

 

 

Treningi uważności dla rodziców

W siedzibie naszej szkoły odbywają się warsztaty uważności skierowane do rodziców uczniów biorących udział w projekcie unijnym „Wymiary Uważności”. Na pierwszym spotkaniu było zapoznanie rodziców z technikami mindfulness, które mogą wspierać ich codzienne funkcjonowanie, relacje z dziećmi oraz radzenie sobie ze stresem. Uczestnicy dowiedzieli czym jest uważność, jakie korzyści przynosi jej praktykowanie (pomaga w lepszym radzeniu sobie ze stresem, poprawia koncentrację oraz wspiera emocjonalną równowagę) oraz jak można ją zastosować w codziennym życiu

Spotkania prowadzone są przez nauczycieli, którzy praktykują już techniki uważnościowe ze swoimi uczniami.

.Na zajęciach były różne techniki uważnościowe - ćwiczenia oddechowe,  uważność w ruchu, „praktyka nic nie robienia”😉, itd.

Na zakończenie spotkań uczestnicy mają okazję podzielić się swoimi spostrzeżeniami, zadawać pytania oraz wymieniać się doświadczeniami.

Dziękujemy uczestnikom za aktywny udział i pozytywną energię😊. I zapraszamy na kolejne spotkania.

     

     

     

 

 

Uwaga pieniądze cz.1.

15-16 kwietnia 2025r. 

 W ramach Zadania 2 „Uważna szkoła” projektu „Wymiary Uważności” ponad 80 uczniów naszej szkoły wzięło udział w zajęciach „Uwaga pieniądze”. 

Warsztaty odbyły się w Ośrodku Gwarek na Pięknej Górze.

Trenerami prowadzącymi warsztaty były:

  • Marzena Wierzchowska – doświadczona nauczycielka matematyki, podstaw ekonomii i podstaw przedsiębiorczości, egzaminator maturalny z matematyki, doradczyni metodyczna w zakresie matematyki, propagatorka nowoczesnych metod nauczania z  wykorzystaniem neurodydaktyki, wychowawczyni, mama trójki dzieci.
  • Marta Wierzchowska-Krupa - ekspertka ds. informacji zarządczej i wolontariuszka w BNP Paribas Bank Polska, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, certyfikowana instruktorka fitness.

W trakcie zajęć realizowanych metodą out door uczniowie:

    • Uczyli się świadomego gospodarowania pieniędzmi.
    • Nabywali wiadomości dzięki, którym mogą stać się odpowiedzialnymi konsumentami.
    • Analizowali, skąd ludzie mają pieniądze (praca, oszczędności, pożyczki).
    • Poznali podstawowe pojęcia finansowe: dochód, wydatki, budżet domowy, poduszka finansowa.
    • Rozmawiali o różnych sposobach zarabiania pieniędzy.
    • Dyskutowali na temat tego, skąd dzieci mogą mieć pieniądze (kieszonkowe, prezenty, drobne prace domowe).
    • Ćwiczyli umiejętność gospodarowania pieniędzmi z przykładową listę miesięcznych wydatków, aby zmieścić się w budżecie.
    • Dostrzegali różnicę potrzebami a zachciankami.
    • Rozwijali umiejętności obliczeń procentowych w kontekście finansowym (oprocentowanie, podatki, zniżki).
    • Planowali oszczędności.
    • Poznali pojęcia pożyczka i kredyt oraz konsekwencje niespłacania długów.
    • Oceniali, czy warto wziąć pożyczkę. Porównywali ceny i wybierali korzystniejsze oferty.
    • Obliczali koszty kredytu 1000 zł na rok przy oprocentowaniu 5%.
    • Dyskutowali, na temat tego, kiedy kredyt jest korzystny, a kiedy prowadzi do problemów finansowych?
    • Poznawali nieuczciwe oferty i reklamy związane z finansami.
    • Uczyli się jak tworzyć silne hasła.
    • Analizowali przypadki wycieku danych i rozmawiali o tym, jak się przed tym bronić?
    • Nabywali umiejętności świadomego korzystania z Internetu i mediów społecznościowych.
    • Uczyli się rozpoznawania zagrożeń związanych z cyberprzemocą i poznali sposoby ich unikania.

Przerwy między zajęciami spędzali na łonie przyrody (las, plaża) praktykując uważność m.in. podczas spacerów.

 

     

 

    

 

       

 

    

 

        

 

 

 Szkolenie nauczycieli

"Rola i kompetencje nauczyciela w budowaniu przyjaznego środowiska pracy i nauki w szkole"

25-26 kwietnia 2025r.

Szkolenie odbyło się w Mikołajkach i prowadziła je pani Agnieszka Grzymkowska. 

Szkolenie miało na celu pogłębienie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie budowania pozytywnego, wspierającego środowiska pracy i nauki w szkole. Podczas zajęć omówione zostały m.in. kluczowe role i kompetencje nauczyciela, znaczenie skutecznej komunikacji w budowaniu ogólnego dobrostanu, motywacji jako samodeterminacji, reguły budowania konstruktywnej informacji zwrotnej oraz różnorodne style komunikacji.

Główne zagadnienia poruszone podczas szkolenia:

1.Rola i kompetencje nauczyciela w tworzeniu przyjaznego środowiska:

  • Kompetencje nauczyciela jako eksperta, organizatora, lidera, wdrożeniowca.
  • Rozwijanie samoświadomości nauczycieli w zakresie posiadanych kompetencji i ich wpływu na własny dobrostan oraz dalszy rozwój.
  • Co wpływa na tworzenie bezpiecznego i wspierającego środowiska sprzyjającego nauce  i rozwojowi? (pracownicy, przełożeni, kultura organizacyjna).

2. Tworzenie przyjaznego miejsca pracy:

  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej.
  • Wzajemna dbałość o równe traktowanie wszystkich i niefaworyzowanie nikogo.
  • Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.
  • Zaangażowanie w integrację.
  • Współpraca i wzajemne docenianie.
  • Współtworzenie przyjaznego miejsca pracy.
  • Właściwa komunikacja.

3. Rola komunikacji w budowaniu dobrostanu.

  • Czynniki obniżające poziom odczuwanego dobrostanu w głównych obszarach życia
  • Komunikacja jako kluczowy element relacji.
  • Style komunikacji (przyjaciel, doradca, analityk, wódz).
  • Techniki skutecznej komunikacji, w tym aktywne słuchanie, zadawanie pytań otwartych oraz informacja zwrotna (model FUKO).
  • Znaczenie języka ciała i tonu głosu w przekazywaniu informacji i budowaniu pozytywnej atmosfery.
  • Umiejętność dostosowania stylu komunikacji do potrzeb różnych osób.

4. Motywacja w teorii samodeterminacji i jej wpływ na dobrostan:

  • Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna.
  • Potrzeby: autonomii, kompetencji, więzi.

5. Poziomy komunikacji wg Petera Colemana:

  • Atakowanie
  • Ignorowanie
  • Informowanie (ja) przekazywanie informacji od siebie (uważam)
  • Otwieranie (ty)- zadawanie pytań (Co o tym myślisz?)
  • Jednoczenie (my)

Szkolenie pozwoliło uczestnikom lepiej zrozumieć, jak kluczowe dla tworzenia przyjaznego środowiska pracy i nauki są kompetencje nauczyciela, zwłaszcza w zakresie komunikacji i motywacji. Zwrócono uwagę na konieczność ciągłego rozwoju umiejętności interpersonalnych oraz świadomego kształtowania własnego stylu komunikacji, co przekłada się na pozytywną atmosferę w klasie i lepsze wyniki edukacyjne.

    

    

    

 

Uwaga pieniądze cz.2.

19-20 maja 2025r. 

W dniach 19–20 maja 2025 roku uczniowie klas 4–7 w ramach projektu „Wymiary uważności” wzięli udział w warsztatach edukacyjnych „Uważność w świecie finansów: nie wszystko złoto, co się świeci”, które odbyły się w malowniczym Ośrodku Wypoczynkowym Gwarek. Zajęcia poprowadził nasz absolwent Wojciech Wiśniewski.

Podczas warsztatów uczniowie:

  • poznali podstawowe pojęcia związane z inwestowaniem, zyskiem i ryzykiem,
  • nauczyli się rozróżniać oszczędzanie od inwestowania,
  • zrozumieli różnice między ceną kupna a ceną sprzedaży waluty,
  • tworzyli własne strategie inwestycyjne oparte na różnych walutach,
  • dyskutowali, na co warto zwracać uwagę podczas podejmowania decyzji finansowych,
  • poznali metodę 5 kroków do sprawdzania źródeł informacji,
  • uczyli się rozpoznawać i dementować fake newsy dotyczące zmian klimatu,
  • analizowali, jakie konsekwencje finansowe mogą mieć codzienne wybory – np. w zakresie oszczędzania prądu i wody,
  • doszli do wniosku, że inwestowanie nie zawsze przynosi zyski, a informacje znalezione w sieci nie zawsze są wiarygodne.

Warsztaty były okazją nie tylko do zdobywania wiedzy ekonomicznej, ale także do rozwijania krytycznego myślenia i odpowiedzialnego podejścia do informacji – kompetencji niezbędnych we współczesnym świecie.

 

 IMG 20250519 WA0016  IMG 20250519 WA0048

 IMG 20250519 WA0208   IMG 20250519 WA0212

 IMG 20250519 WA0131            IMG 20250519 WA0179

 

 

Tydzień Tolerancji

26 - 30 maja 2025r. 

plakat jpg

26 maja - Tego dnia wszyscy uczniowie naszej szkoły mieli możliwość uczestnictwa w spotkaniu warsztatowym prowadzonym przez pana Sebastiana Grzywacza - osobę ociemniałą od 17 lat, poruszającą się z psem przewodnikiem. Pan Sebastian prowadzi warsztaty „Niewidomy – nie widzę problemu”. Jest edukatorem i szkoleniowcem oraz przewodnikiem po warszawskiej Niewidzialnej Wystawie. 

20250526 101632   20250526 110126

20250526 122838   20250526 132649

27 maja - odbył się konkurs profilaktyczny pod nazwą "Tornado Zagrożeń", skierowany do uczniów klas 7 i 8. Celem tego wydarzenia było promowanie wiedzy na temat profilaktyki uzależnień oraz rozwijanie umiejętności społecznych i technik radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. 

20250527 113523   20250527 113650

 

27 maja - odbył się Powiatowy Konkurs Piosenki Europejskiej. W wydarzeniu wzięli udział uczniowie z różnych szkół podstawowych z powiatu giżyckiego, którzy zaprezentowali swoje umiejętności wokalne i muzyczne, promując kulturę oraz języki krajów europejskich.

20250527 113908   20250527 113915

 

28 maja - odbył się  Powiatowy Integracyjny Konkurs Językowy „Let’s Get Together”. Wydarzenie miało charakter edukacyjny i integracyjny, zgodny z celami wspierania włączenia społecznego dzieci i młodzieży o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

 IMG 20250530 WA0060  IMG 20250530 WA0089  IMG 20250530 WA0095

 

IMG 20250530 WA0098   IMG 20250530 WA0052

30 maja - odbyła się wyjątkowa impreza z okazji Dnia Dziecka pod hasłem "Każdy ma moc – razem możemy więcej". 

20250530 084301  20250530 084718

 

20250530 084802  20250530 090609

 

20250530 100149  20250530 100655

 

20250530 101530  20250530 102028

 

20250530 103347  20250530 111754

 

20250530 113659  IMG 20250530 WA0001

 

 Szkolenie nauczycieli

"Superwizja edukacyjna w praktyce nauczycielskiej"

14 czerwca 2025r.

W ramach Zadania 6 „Nauczyciel LIDER edukacji włączającej w SP3” projektu „Wymiary Uważności - projekt wsparcia uczniów, nauczycieli i rodziców w dwóch szkół podstawowych w Giżycku” nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w intensywnym i inspirującym szkoleniu na temat „Superwizja edukacyjna w praktyce nauczycielskiej” . Szkolenie zorganizowane we współpracy z Powiatowym Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Giżycku odbyło się w Gwarek - Centrum Aktywnego Wypoczynku i prowadziła je dla nas pani Katarzyna Szczepkowska-Szyszko.

Uczestnicy mieli okazję zgłębić temat superwizji jako narzędzia wspierającego rozwój nauczycieli i szkół. Program obejmował m.in.:

✅ Wprowadzenie do superwizji i jej modeli

✅ Kompetencje superwizora i udzielanie informacji zwrotnej

✅ Praktyczne narzędzia i ćwiczenia

✅ Sesję superwizyjną oraz wdrażanie superwizji w szkołach

 

 Kopia IMG 20250614 WA0007  Kopia IMG 20250614 WA0012

 

Kopia IMG 20250614 093545  Kopia IMG 20250614 110258

 

Kopia IMG 20250614 110514  Kopia IMG 20250614 111737

 

Kopia IMG 20250614 111811  Kopia IMG 20250614 143805

 

Kopia IMG 20250614 144438

 

 

 Zajęcia dla uczniów

W ramach projektu „Wymiary uważności – projekt wsparcia uczniów, nauczycieli i rodziców dwóch szkół podstawowych w Giżycku” uczniowie mają okazję uczestniczyć w różnorodnych zajęciach i warsztatach, które wspierają rozwój ich uważności i dobrostanu psychicznego. 

W programie znajdują się:

  • Ćwiczenia uważności - pomagające dzieciom lepiej radzić sobie ze stresem i skupić uwagę.
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - zaprojektowany, aby wspierać rozwój kluczowych kompetencji interpersonalnych i emocjonalnych, które są niezbędne do skutecznego funkcjonowania w społeczeństwie. Dzięki niemu dzieci uczą się nawiązywać i utrzymywać relacje, rozumieć emocje swoje i innych, radzić sobie                  z trudnymi sytuacjami, wyrażać swoje potrzeby w sposób asertywny oraz pracować       w grupie. 
  • Biofeedback - umożliwiający uczniom świadome kontrolowanie parametrów własnego ciała, takich jak oddech czy napięcie mięśni.
  • Wykorzystanie gogli VR, które pozwalają na immersyjne doświadczenia relaksacyjne     i edukacyjne, rozwijając empatię i wyobraźnię.
  • Trening Zastępowania Agresji - program mający na celu naukę alternatywnych, bardziej konstruktywnych sposobów radzenia sobie z emocjami i konfliktami. Głównym celem jest zmniejszenie zachowań agresywnych, takich jak bójki, krzyki czy obrażanie innych oraz rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych.
  • Integracja Bilateralna - poprawia świadomość ciała, poczucie schematu czy też rozróżnienie przestrzeni i poczucie kierunku, co z kolei przekłada się na lepszą równowagę statyczną i dynamiczną oraz kontrolę postawy, usprawnia pamięć sekwencyjną i planowanie ruchu.

Dzięki tym zajęciom dzieci nie tylko uczą się technik relaksacyjnych, ale także rozwijają umiejętności radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami. Szkoła Podstawowa nr 3 w Giżycku angażuje się w promowanie zdrowia psychicznego i wspieranie wszechstronnego rozwoju swoich uczniów.

 20250415 085031  20250415 085658

20250415 120908  IMG 20250303 WA0053

  20250521 143400 IMG 20250304 WA0088 IMG 20250416 WA0018

IMG 20250303 WA0068  IMG 20250303 WA0094

IMG 20250303 WA0172  IMG 20250303 WA0209

 

IMG 20250304 WA0047  IMG 20250303 WA0135

IMG 20250417 WA0039 20250521 142058  20250611 155409

     20250430 161032  20250415 120853

20250523 080849 20250618 151558

IMG 20250416 WA0083  IMG 20250519 WA0055  IMG 20250520 WA0002

IMG 20250519 WA0105  IMG 20250519 WA0227

 

 

 Zajęcia z uważności dla seniorów w Domu Pomocy Społecznej oraz

dla przedszkolaków w Przedszkolu Miejski nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi

i w Niepublicznym Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym w Giżycku

Uczniowie naszej szkoły w ostatnim tygodniu czerwca  poprowadzili zajęcia pt. Chwila uważności – odkrywamy teraźniejszość dla seniorów i przedszkolaków.

Cele zajęć: 

- Rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na chwilach obecnych

- Wzmacnianie relaksacji i spokoju

- Integracja grupy poprzez wspólne ćwiczenia

 20250625 114052  IMG 20250625 WA0003

IMG 20250625 WA0024  IMG 20250625 WA0033

IMG 20250625 WA0078  IMG 20250625 WA0085

IMG 20250625 WA0101  IMG 20250624 WA0004

IMG 20250624 WA0007  IMG 20250627 WA0029

IMG 20250627 WA0009  IMG 20250627 WA0013  IMG 20250627 WA0042

 

 

 

 

Zajęcia z uważności dla dzieci i ich rodziców

 

W ostatnim tygodniu czerwca odbyły się w plenerze wspólne zajęcia z uważności dla dzieci i rodziców pt. Uważność na polanie – wspólna przygoda z naturą.

Cel główny: Rozwijać uważność, świadomość ciała i otoczenia u dzieci i rodziców, wzmacniać relacje oraz cieszyć się wspólnie czasem na łonie natury.

 20250623 170043  20250623 170215

20250623 170818  20250623 170925

IMG 20250626 WA0000  IMG 20250626 WA0003

IMG 20250626 WA0014  IMG 20250626 WA0021

IMG 20250626 WA0027  IMG 20250626 WA0034